در اين مقاله قرار است به ۸ نكته ي بسيار مهم در مورد نوشتن كپشن هاي اينستاگرام اشاره كنيم اين كه شما بتوانيد تبليغات كلامي تان را تخصصي تر ارائه دهيد مطمئن باشيد كه نصف راه را رفته ايد و كسب و كار شما به سمت افزايش فروش قدم برميدارد.
بازاريابي در اينستاگرام بيشتر از هر چيزي به تصويرسازي نياز دارد. شما ميتوانيد با كيفيت بالاي تصويرهايي كه به اشتراك ميگذاريد فالوورهاي خود را جذب كنيد علاوه بر آن بايد يدانيد كه آنها اصولا به چه نوع تصويرهايي از جامعه هدف شما علاقه نشان ميدهند اما در كنار همه ي اينها نوشتن يك كپشن عالي ميتونه درصد موفقيت اون پست را چندين برابر كند.
و اما اضافه بر تمامي اينها ميتوانيد چند قدم از بقيه جلو باشيد چطوري؟ اين گونه بگويم كه با گسترش اينستاگرام و ميزان اهميت آن در جوامع اكثريت شروع به خريد و فروش صفحات اينستاگرامي كرده اند و يكسري پلتفرم هاي كارآمد از جمله socialtradia اين كار را براي كاربران آسان كرده است.
كپشنهاي خوب در اينستاگرام، توضيح ميدهند كه عكس مربوطه درباره چيست، به دنبالكنندگان ميگويند چه عملي انجام دهند يا نكات ظريف در محتوا را كامل توضيح ميدهند و در نتيجه محتوا را لذتبخشتر ميكند و دنبالكننده ترغيب ميشود اين محتوا را بهاشتراك بگذارد. اگر فكر ميكنيد يك توضيح مناسب در اينستاگرام درجه آخر اولويت را دارد، فرصت جذب مخاطب را از دست دادهايد.
۱- ابتدا چند پيشنويس تهيه كنيد.
تا حالا براتون پيش آمده كه عكسي را با عجله براي اينكه جزء نفرات اول قرار بگيريد همراه با يك كپشن نادرست به اشتراك گذاشته باشيد بعد پشيمان باشيد؟ شايد جوابتان اين باشد كه بله, بارها اتفاق افتده است.
خوب ما اين جاييم تا به شما بگوييم كه چه بايد بكنيد, در ابتدا بايد بگويم با توجه به برنامه ريزي جديد اينستاگرام نگران زمان پست شدن مطلبتان نباشيد زيرا به تازگي اينستاگرام بيشتر به ميزان كارآمد بودن و ميزان استقبال از پست شما آن را نمايان ميكند. پس اصلا عجله نكنيد.
بنشينيد با خيال راحت فكر كنيد و سعي كنيد كپشن بي نظيري را بنويسيد.
يك كپشن كارآمد بايد شامل3نكته زير باشد:
1.تعيين هدف شده باشد
2.از جزئيات به خوبي تعريف كرده باشد.
3.نتيجه مشخص شده باشد.
حالا شما مخاطب را به سمت خود كشيده ايد, و آنرا ترغيب كرديد كه حتي محتوا را دوباره از سوي خود به اشتراك گذارد.
۲- نكات مهم را در ابتداي كپشن بنويسيد.
بيشترين تعداد كاراكتر مجاز در كپشن پستهاي اينستاگرامي تا۲۲۰۰ كاراكتر است. ولي نكته مهم اين است كه فقط سه يا چهار خط از كپشن براي كاربر نمايش داده ميشود. البته مجبور نيستيد كپشن را خيلي كوتاه بنويسيد كه كاربران بتوانند كل كپشن را بدون كليك روي واژه «بيشتر يا more» ببينند. در عوض، عبارات مهم و اطلاعاتي را كه مخاطب بتواند از طريق آن ارتباط برقرار كند بالاتر از بقيه اطلاعات قرار دهيد و استفاده از علامت هشتگ # يا نام كاربري ( با علامت @) و اطلاعات خارج از موضوع را در انتهاي كپشن قرار دهيد.
و از جمله نكات ديگر اشاره مي كنيم به:
هدايت كاربران به لينك بيو
سوال بپرسيد
از كاربران بخواهيد دوستانشان را تگ كنند.