همانطور كه ميدانيد گوگل هيچ وقت از هيچ رخدادي عقب نميوفته و هميشه آگاه تر از شبكه هاي ديگر است, بنابراين با پررنگ تر شدن شبكه هاي اجتماعي در زندگي روزمره ما حالا اگر توجهي هم به سوشيال سيگنال ها بكنيم يه گام جلوتر هستيم.
زيرا سوشيال سيگنال ها كمك و تاثير خيلي زيادي برروي ديده شدن سئو سايت هاي ما دارند. بنابراين آشنايي بيشتر با اين موضوع ميتواند ضروري باشد.
حال در اين مقاله به صورت جامع در اين مورد صحبت ميكنيم و راهكارهايي براي تاثير بهتر و افزايش آن در سئو شما پيش پاتون قرار ميديم. اضافه بر اينكه راهنمايي خواهيم داشت كه چگونه سوشيال سيگنال تهيه كنيم.
Source: http://pheromonesinc.com
شبكه اجتماعي چيست؟
تعريف جان بارنز از شبكه هاي اجتماعي در سال 1354:
شبكه ي اجتماعي تشكيل شده از يكسري گره يا توده كه ميتواند يك نفر باشد, يك گروه باشد يا يك سازمان بزرگ اما اصل مهمي كه در اين شبكه ها حائز اهميت است ارتباط و تبادل اطلاعاتي كه بين اين توده ها برقرار ميشود چه به صورت نمايشي و چه به صورت يك متن پر از اطلاعات, كه البته اين تبادلات در سرتاسر جهان رد وبدل ميشود.
به طور مثال تلگرام يك شبكه ي اجتماعي نيست زيرا اساس آن بر پايه ي ارتباط شخص با شخص است.
سوشيال سيگنال چيست؟
سوشيال سيگنال ها عبارت اند از سيگنال هايي كه ما براي يك پست در نظر ميگيريم يا نشانه اي كه بر جاي ميگذاريم, مانند تمامي لايك ها, كامنت ها, پين كردن ها, ذخيره كردن ها, به اشتراك گذاشتن ها, ريتوييت كردن ها و ..... همگي سوشيال سيگنال هستند.
مثلا وقتي قرار است رتبه بندي كنيم كه كدام پست پرطرفدار بوده يا نه, از روي سوشيال سيگنالي كه براش گذاشته شده ميتوانيم اين را بفهميم كه آيا محبوب بوده يا خير, پس يعني اگر لايك و كامنت بيشتري داشت اون پست جزوي از محبوب ها است.
البته شايد بعضي ها مخالف باشند و اين مسئله را پيش بكشند كه خوب خيلي از مواقع كامنت ها زياد هستند اما پر از بد گويي و انتقادهاي ناسزا گونه اما خوب اگر بخوايم از ديد سوشيال سيگنال به آن نگاه كنيم در هر صورت اون پست جنجال برانگيز و پر از نشانه است و يعني طرفدار داشته كه انقدر درموردش بحث اتفاق افتاده است.
البته ناگفته نماند كه سوشيال سيگنال ها هم با كيفيت و بي كيفيت دارند يعني ممكن است يكسري از سيگنال ها در يك شبكه اهميت بيشتري از شبكه ي ديگر داشته باشد.
براي مثال +۱ گوگل پلاس به نسبت لايك فيسبوك ارزش بيشتري داره.
تاثير سوشيال سيگنال در بهبود سئو و رتبه سايت
آيا تاثير سوشيال سيگنال ها روي سئو و موتور جستجو مستقيم و حتمي است با غير مستقيم و كم تاثير, خوب بايد بگيم كه تاثيرات اش از حمله دو گروه است كه تاثيرات مستقيم آن عبارت اند از:
1.فيسبوك ميتواند حائز اهميت باشد بر اين مبني, تعداد دفعاتي كه كاربرها پست شما را لايك ميكنند يا به اشتراك ميگذارند تاثير مستقيم دارد.
2.تعداد دفعاتي كه نام برند شما در توييتر سرچ و توييت ميشود و فالوو ميشود تاثير مستقيم دارد.
3. تعداد +۱ هايي كه در گوگل پلاس دريافت مي كنيد تاثير مستقيم دارد.
وتاثيرات غير مستقيم آن عبارت اند از:
1.افزايش تعداد بك لينك ها(كه منجر به افزايش يا آگاهي از برند ميشود)
2.كاهش بونس ريت(نرخ پرش), افزايش تايم آن سايت(زمان حضور در صفحه) و افزايش بازديد كندده هاي بازگشتي
3.تمامي اين موارد در كنار هم سبب مي شود كه رتبه سايت شما در صفحه سرپ گوگل افزايش پيدا كند.